Adjektiv: på avigan: ut och in; om ett klädesplagg som vrängts med insidan utåt.
Synonymer: vrängd

Dessutom en ordlek med mitt namn; Anna och sonens; Viggo!

söndag 28 februari 2010

Söta syskonkläder

I bekantskapskretsen har en 2åring nyss fått syskon. Tänkte att jag skulle ge en personlig gåva och sydde dessa:

En tröja till 2åringen i brun trikå med ärmar och halslinning i igelkotts-tyg. Den lilla (snart 1 månad) får en tunika/klänning med ok i igelkottstyg, bruna kantband och gul-orange trikå. Baksidans underdel/kjol är i brun trikå. Den bruna slån framtill ska förses med knappar (har inga passande hemma). Till det ett par mjuka byxor med brun mudd.

Tygerna är från mjukatyger.se.

Innan dessa skapelser kom till världen sydde jag en tröja i igelkotts-tyget till sonen. Och; kors i taket; denna har han faktiskt använt idag. Utan protester, bara ett konstaterande att det var "igetotta" på tröjan. När han dessutom fick höra hur fin han var hemma på besök hos farmor så var han extra nöjd!

2 kommentarer:

  1. Hur fint är inte den gula och bruna färgen ihop? Underbart fina kläder!

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja, jag blev väldigt nöjd med kombinationen (även om jag vid beställning trodde den orangegula enfärgade skulle vara mer exakt i samma färg som igelkottyget, men det blev bra ändå!)

    SvaraRadera