Adjektiv: på avigan: ut och in; om ett klädesplagg som vrängts med insidan utåt.
Synonymer: vrängd

Dessutom en ordlek med mitt namn; Anna och sonens; Viggo!

tisdag 23 februari 2010

Ruskigt roligt!

Ja, det är faktiskt riktigt riktigt roligt att jag kommit igång med att sy igen efter så många års uppehåll! Någon enstaka kväll kan jag känna mig liiite tveksam och sitta kvar i soffan en stund efter sonens läggning. Men så bara rycker det i sytarmen; jag kan inte hålla mig därifrån! I regel blir det väl omkring 2 timmars sömnad per kväll.

Ikväll lyckades jag nästan färdigställa två matchande tröjor. Lika men ändå olika. Den ena ska bli present till en liten snart 2-årig liten släkting. Den andra får förstås sonen! (vem annars?)

1 kommentar:

  1. Åh vad härligt det låter att du har kommit igång med sömnaden igen! Nu gäller det att inte drunkna i alla sybloggar bara... Men det är ju ett kärt besvär!
    Lycka till med sömnaden!

    SvaraRadera