Adjektiv: på avigan: ut och in; om ett klädesplagg som vrängts med insidan utåt.
Synonymer: vrängd

Dessutom en ordlek med mitt namn; Anna och sonens; Viggo!

söndag 14 februari 2010

Lilla kusin vitamin och andra funderingar

Idag pratade vi med lilla kusin (nåja, snarare föräldrarna) över Skype. Hon hade på sig den lilla baskern jag sydde och de tackade så mycket för byxorna som hon troligen snart kommer att växa i. Jag är lite småsugen att sy något mer till henne. Det är ju ganska simpelt att sy så pass små plagg och inte går det mycket tyg heller!

Det största problemet med sömnaden här hemma är att den lilla killen som det är tänkt ska använda plaggen är väääldigt bestämd och vill oftast INTE prova några nya kläder! Nåväl, de grå mysbyxorna och manchesterbrallorna har han faktiskt haft på sig. Men i övrigt är det NEJ, neeeej! så fort jag uppmuntrande försöker få honom att prova något. Stackars oss; jag får ingen uppskattning och han blir till ett stackars offer för mammas konstiga projekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar