Adjektiv: på avigan: ut och in; om ett klädesplagg som vrängts med insidan utåt.
Synonymer: vrängd

Dessutom en ordlek med mitt namn; Anna och sonens; Viggo!

torsdag 18 februari 2010

Hundmiss

En tröja har jag också fått ihop. Och så fick jag en idé om att göra något lite roligt på framsidan. Sagt och gjort; fram med en så kallad Iron-On som jag köpt på Panduro. Efter strykning i hur många minuter som helst så satt den fortfarande inte fast. Resultatet blev smått bedrövligt. :(

Nåja, skam den som ger sig. Tröjan fick bli ihopsydd i alla fall, men nu vill jag på något sätt täcka över den bleka hunden. Dags för en applikation! Har börjat på en övningslapp ikväll; jag har aldrig förut gjort applikationer och trikån är rätt tunn så jag lär se till att det blir bra.

I övrigt är jag RIKTIGT nöjd med tröjan! (och med min overlock-maskin förstås!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar