Adjektiv: på avigan: ut och in; om ett klädesplagg som vrängts med insidan utåt.
Synonymer: vrängd

Dessutom en ordlek med mitt namn; Anna och sonens; Viggo!

torsdag 18 februari 2010

Hur får man till det snyggt i halsen?

Jag måste klura på en sak. Hur göra när man syr en urringning så att den blir snygg i halsen även på insidan? Trots att jag är jättenöjd med min tröja så kan jag tycka att det här inte är så snyggt:



Och då menar jag insidan i halsringningen bak. Jag har ju sytt en stickning med tvillingnålen runtom. Och som synes så syns dels den lite raka sick-sacken och även den sick-sack- söm som blivit på baksidan av tvillingnålens stickning. Hur göra?

1 kommentar:

  1. Nu kommenterar jag ett gammalt inlägg, men här kommer mitt tips: Sticka ner halsringningen med en enkelsöm, med längre stygnbredd. Det brukar bli jättefint. I alla former av stickningar, ska man tänka på att använda lååång stygnlängd. Men du har säkert redan fått kläm på detta!

    SvaraRadera