Adjektiv: på avigan: ut och in; om ett klädesplagg som vrängts med insidan utåt.
Synonymer: vrängd

Dessutom en ordlek med mitt namn; Anna och sonens; Viggo!

söndag 2 oktober 2011

Sparkbyxa och tröja


Lillskruttan har ett par ärvda sådana här byxor i storlek 56 som nu börjar bli lite väl små. Modellen med fötter är perfekt som pyjamasbyxa, eftersom hon ofta blir kall om fötterna när hon sparkar av sig strumpor i sömnen. Nu är det ju dessutom snart vinter och vi har inte supervarmt i vårt sovrum - skönt att sova i!


Tröja är väl inte det mest praktiska plagget till små bebisar tycker jag. Bodies är oslagbart! Men nu blev det en tröja i alla fall; det går ju faktiskt lite snabbare att sy.

Mest nöjd med: Färgvalet! Denna randiga mudd passar bra till lila. Har ju kört den kombinationen förut på en pyjamas till Viggo.

Mindre nöjd med: Halsringningen i tröjan var svår att få till. Resultatet blev lyckat, men jag är osäker på om jag fick till mönsterdelarna riktigt egentligen.

Mönster: Från Ottobre nummer 4/2011

Tyg: Lila trikå från Mjuka Tyger. Mudden tror jag är inköpt hos MG-tyger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar