Adjektiv: på avigan: ut och in; om ett klädesplagg som vrängts med insidan utåt.
Synonymer: vrängd

Dessutom en ordlek med mitt namn; Anna och sonens; Viggo!

fredag 14 oktober 2011

Mössverkstad



Imorgon ska vi på utflykt till ett par gamla barndomskompisar till mig. Så kom jag på idén att ge dem varsin mössa. Jag måste ändå sy någon till mig; mina är spårlöst försvunna och nu börjar det behövas. Frågade sambon också och han ville gärna ha en svart.

Den blommiga och den petrolfärgade ska till mina barndomsvänner. Den lila med gult foder är till mig själv och den svarta med petrol foder är till sambon.

Mest nöjd med: Att det går så snabbt att sy mössor!

Mindre nöjd med: Trots att det blommiga tyget känns mest "stadigt" när man känner på tygerna så tror jag tyvärr att den kommer tappa formen fortast. Det kändes så när jag satte den på huvudet och provade.

Mönster: KokaLals

Tyg: Blandat ur gömmorna

2 kommentarer:

  1. Du syr dina (jättefina ) och jag köper mina....är jag bekväm då? Kram :)

    SvaraRadera