Adjektiv: på avigan: ut och in; om ett klädesplagg som vrängts med insidan utåt.
Synonymer: vrängd

Dessutom en ordlek med mitt namn; Anna och sonens; Viggo!

torsdag 6 oktober 2011

"Mamma... varför heter det myrstack?

... Är det för att de kan stickas som det heter så?" sa häromdagen vår allra käraste snart-4-åring när vi gick på promenad. Klokt tänkt!

Pyjamas. IGEN. Det känns som ett plagg man aldrig kan få nog av; de slits och växes ur mest hela tiden. Sagt och gjort.


Pyjamasbyxorna sitter redan på ett sovande barn! Byxorna är gjorda i tights-modell i bokstavs/djurtyget.

Mest nöjd med: Att den röda mudden faktiskt gick väldigt bra till dessa tyger! Jag tyckte mig inte ha någon mudd som passade så bra så det fick bli denna mörkröda.

Mindre nöjd med: Min overlock är knasig ibland. Tråden hoppar på något underligt sätt ur den ena nålen emellanåt(!). I regel om jag sytt genom något tjockt parti. Sömmen ser underligt nog rätt okej ut ändå (3trådig overlock? ;) ), men idag trädde jag bara i tråden igen innan jag sydde halsringningsmudden. Med resultatet att det på baksidan av sömmen (det som syns i halsringningen) blev någon slags "öglor" av den längst upp... Därför sydde jag i en liten lapp över mitten (med valarna). Det syns ju dock ej när den sitter på barnet och det är trots allt bara en pyjamas, så vem orkar bry sig?

Mönster: Ottobre, egentligen en helt annan tröjmodell i deras tidning, men grunden gick ju att göra en vanlig raglantröja av.

Tyg: Nyligen inköpta hos Mjuka tyger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar