Adjektiv: på avigan: ut och in; om ett klädesplagg som vrängts med insidan utåt.
Synonymer: vrängd

Dessutom en ordlek med mitt namn; Anna och sonens; Viggo!

fredag 7 oktober 2011

Lite smått och gott

Dreggellappar till vår lilla Tilde:



Tripp, trapp, trull: mössor till Viggo, en kusin som fyller två år samt kusinens lilla bebissyskon.



Sist men inte minst: en svart gris á la Bamsen som Lotta på Bråkmakargatan har. Önskad av Viggo när vi läste Visst kan Lotta cykla ikväll. Själv tycker jag mest den blev som en halvt missbildad råtta, men vi får se om den duger imorgon. Jag hoppas det!



Mest nöjd med: Så mycket jag hinner när jag väl sätter mig ner! Men det blev sent, nu är klockan efter 23. Det är så roligt att äntligen vara igång med sömnaden igen!

Mindre nöjd med: Kanske skulle man säga grisen, men egentligen tycker jag den blev ganska kul! Klippte delarna på känn och sydde ihop allteftersom.

Mönster: Eget till dreggellapparna och grisen. Till mössorna har jag använt KokaLals recept!

Tyg: Gott och blandat. Siffertyget till mössorna är från Mjuka tyger, övriga tyger har presenterats tidigare i bloggen.

2 kommentarer: