Adjektiv: på avigan: ut och in; om ett klädesplagg som vrängts med insidan utåt.
Synonymer: vrängd

Dessutom en ordlek med mitt namn; Anna och sonens; Viggo!

söndag 2 oktober 2011

Prototyp dreggellapp


Vi har en dreggelfia hemma (och den kräks också!). ;) Efter att ha varit tvungen att byta bodies minst en gång per dag så börjar jag väl tycka att med mina maskiner och min sömnadsvana så borde jag se till att fixa några dreggellappar. Sagt och gjort; här är min prototyp! Baksidan består av en plastad frotté.

Mest nöjd med: Modellen blev bra!

Mindre nöjd med: Nu tog jag bara den tråden som redan satt i overlocken (för lat för att trä om). Det hade förstås varit snyggare med grön eller gul tycker jag.

Mönster: Eget

Tyg: Elefanttyg från Znok Design.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar