Adjektiv: på avigan: ut och in; om ett klädesplagg som vrängts med insidan utåt.
Synonymer: vrängd

Dessutom en ordlek med mitt namn; Anna och sonens; Viggo!

lördag 5 juni 2010

Ytterligare en sommarhatt

Denna gång lyckades jag äntligen få till en storlek på mitt mönster som passade just sonen!



Vändbar som synes.

Mest nöjd med: Färgkombinationerna.

Mindre nöjd med: Detaljerna... mössan tål ingen närmare granskning tycker jag. :( Inner- och ytterdelarna passade inte helt ihop med följden att sömmarna på brättet går "över" brättet på den gröna delen. Nåja, helt okej till vardags och fyller sin funktion som solskydd!

Mönster: Eget

Tyg: "Sverigemönstret" kommer från ett linne jag köpte på Tradera för 15 kr och sen klippte isär. Den gröna trikån är från mjukatyger.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar