Adjektiv: på avigan: ut och in; om ett klädesplagg som vrängts med insidan utåt.
Synonymer: vrängd

Dessutom en ordlek med mitt namn; Anna och sonens; Viggo!

måndag 28 juni 2010

Förkläde


Nu kan jag blogga om hemlisen. Ett "omslagsforklae" till lilla B som hon fick i midsommarpresent. Tyvärr lite för stort ännu, men hellre det än för litet. Framifrån ser det ju ut som en liten klänning eller tunika.

Och bakifrån syns det att det är ett förkläde.

Som vanligt matchar jag sonen med sina kusiner! ;) (se hans tidigare jeans-bermudas)

Mest nöjd med: Kantbanden som jag faktiskt gjorde med min inköpta snedslåvikare.

Mindre nöjd med: På axlarna blev det lite veck på insidan av snedslån, men nåja, det är som sagt på insidan av själva förklädet och inget som man ser.

Mönster: Omslagsforklae från boken Sy til barn

Tyg: Jeanstyg från tyg.se och blommigt tyg från Tradera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar