Adjektiv: på avigan: ut och in; om ett klädesplagg som vrängts med insidan utåt.
Synonymer: vrängd

Dessutom en ordlek med mitt namn; Anna och sonens; Viggo!

måndag 28 juni 2010

Återbruk!


Viggo har brist på T-shirtar. Så precis innan midsommar köpte jag faktiskt två stycken i barnaffären nere på stan (som ni inte kan se här i bloggen). Idag gjorde jag dock slag i saken och klippte av två bodies och gjorde om dem till t-shirts. Bodies var ju ett underbart praktiskt bebisplagg och jag trodde aldrig vi skulle tröttna på dem, men jo, nu känns de mer opraktiska och out-of-date när man har en 2,5-åring.

Så; dessa två är från början inköpta av farmor och faster Jessica som långärmade bodies, men har nu blivit kortärmade tröjor. På traktortröjan testade jag att göra rullfåll med overlocken och tycker resultatet blev helt okej. Den andra tröja fick muddar i både nederkant och ärmar.

Mest nöjd med: att det gick så enkelt och fort.

Mindre nöjd med:inget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar