Adjektiv: på avigan: ut och in; om ett klädesplagg som vrängts med insidan utåt.
Synonymer: vrängd

Dessutom en ordlek med mitt namn; Anna och sonens; Viggo!

lördag 5 juni 2010

Regnkläder

Jorå, jag HAR sytt en del, men varit väldigt dålig på att uppdatera av diverse olika anledningar.
Senaste alstren:



Regnbyxor och regnjacka. Byxorna var klara för ganska längesedan, men jackan tog lite mer tid. Det var en del detaljer jag klurade på ett tag och sedan tog tejpen till sömmarna slut och jag fick beställa mer.

Mest nöjd med: Byxorna! De blev riktigt snygga! Och jag är väldigt nöjd med färgkombinationerna!

Mindre nöjd med: Att jag måste ta bort knapparna i byxorna... det visar sig redan att regntyget "töjer" sig för mycket och de riskerar lossna. I jackan valde jag därför att lägga en reflexremsa just vid tryckknapparna för att få bättre stadga.

Mönster: Byxorna från min norska sybok Sy til barn. Ett vanligt mönster på hängselbyxor. Jag lade dessutom till reflexen och tryckknapparna i benslutet. Mönstret till jackan är från min andra sybok, en svensk sådan från 80talet. Även detta mönster något förändrat.

Tyg: Superbra regntyg från Apidae/Sykompaniet. Kragen och överdelen av regnbyxorna är fodrade med ribbat trikåtyg som jag fyndat på Tradera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar