Adjektiv: på avigan: ut och in; om ett klädesplagg som vrängts med insidan utåt.
Synonymer: vrängd

Dessutom en ordlek med mitt namn; Anna och sonens; Viggo!

onsdag 12 januari 2011

Varm pyjamas

Nu är det dags för lite kreativitet! Äntligen börjar jag komma igång. Och planerna är många och tyger har jag köpt.

Först ut i min presentationskavalkad är ytterligare en pyjamas, sydd av resttyger.


Mest nöjd med: byxorna som är av ett mjukt, stretchigt collegetyg med flossad insida. Det är kallt i vårt hus ibland och då kände jag att det kan vara skönt för grabben med en varmare pyjamasbyxa.

Mindre nöjd med: Att min vanliga maskin pajade just när jag skulle sy fållen på tröjan. Först testade jag att sy upp det randiga tyget med overlocken, men det blev INTE bra, vågigt och eländigt. Så då klippte jag av den biten och fick skarva med det röda tyget jag använt till ärmar (ett muddtyg faktiskt) och sydde upp det med en sicksacksöm på en maskin jag fått låna av svärmor. Blev väl sådär.

Mönster: samma kombination som förra pyjamasen. Ottobremönster med andra ord.

Tyg:lite resttyger från olika håll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar