Adjektiv: på avigan: ut och in; om ett klädesplagg som vrängts med insidan utåt.
Synonymer: vrängd

Dessutom en ordlek med mitt namn; Anna och sonens; Viggo!

onsdag 26 januari 2011

Prototyp babymössa

Har testsytt lite för några veckor sen. Först en babymössa från Ottobre nr 4/2010. Den finns på sidan 10, men där är den sydd med öron på. Eftersom jag hade tänkt mig en för storlek nyfödda blev den dock alldeles för stor.


Nästa prototyp konstruerade jag mönstret till själv utifrån en gammal köpt babymössa som jag hittade i garderoben. Denna blev mer riktig i storlek; den ska vara en 50-56.


Mest nöjd med: Båda mössorna blev bra. Den övre är fodrad och den nedre ofodrad.

Mindre nöjd med: Jag börjar fundera på en cover-maskin... för tänk så snyggt när man syr fast kantband att slippa få sick-sacksöm på baksidan på grund av tvillingnålen på den vanliga.

Mönster: Som sagts ovan: Ottobre samt eget.

Tyg:Fordonstyg från Mjuka tyger och hjärttyget från MG-tyger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar