Adjektiv: på avigan: ut och in; om ett klädesplagg som vrängts med insidan utåt.
Synonymer: vrängd

Dessutom en ordlek med mitt namn; Anna och sonens; Viggo!

söndag 9 maj 2010

Redo för sommar!


Det började med en tidigare inköpt mössa i tyg som jag ritade av för att göra en sommarhatt till sonen. Sen bidde den för stor och blev min egen istället.

Det fortsatte med ett omgjort mönster för att göra en hatt till sonen.

Den bidde för liten så den fick lilla B istället!

Nu är ännu ett nytt mönster på gång. Mer kommer....

Mest nöjd med: Modellerna blev riktigt bra!

Mindre nöjd med: Ja, det skulle väl vara att det är så svårt att få till rätt storlek.

Mönster: Egna

Tyg: Det övre är Traderafyndat, det undre är från svärmors samling. Båda mössorna/hattarna är fodrade med blått trikåtyg.

1 kommentar:

  1. SV: Jaha, men då vet jag!
    Tänkte inhandla lite tyg å sy några halsdukar till mig själv nämligen å det där tyget var så tunt å stretchigt å perfekt!

    Tack så mycket!

    SvaraRadera