Adjektiv: på avigan: ut och in; om ett klädesplagg som vrängts med insidan utåt.
Synonymer: vrängd

Dessutom en ordlek med mitt namn; Anna och sonens; Viggo!

måndag 3 maj 2010

Pyjamas-dags

Pyjamasar går åt som smör tycker jag. Det är nog det plagg som slitits mest på. De två köpta pyjamasarna i storlek 86 börjar bli rätt små på längden. Inte så konstigt när sonen mäter drygt 92 cm. Denna gång gjorde jag en med kort ärm. Jag vet ju hur varmt vi får det inomhus på sommaren.


Så nu fick det bli en pyjamas i favorittyget med lite skojigt stuk på byxorna.

Baksidan:


Mest nöjd med: Tröjan som blev riktigt fin (nästan synd att använda som pyjamaströja kanske).

Mindre nöjd med: skarven i yttre sidsömmen på byxorna blev förskjuten, mönstret är nog inte klippt helt rätt. Det spelar ju dock mindre roll på ett par pyjamasbyxor som ändå bara ska sovas i.

Mönster: Byxor - Burda. Tröja - Ottobres mönster på Sulo T-shirt, dock annorlunda avslut i fållen.

Tyg: Hjärtetyget från MG-tyger som sonen älskar. Och en isärklippt mörklila trikåtröja från H&M som jag använt flitigt men som började bli solkig under armhålorna. Återvinning!

1 kommentar:

  1. Hej Anna!

    Å vad duktig du är!

    Tänkte bara fråga dig...dom här mössorna som mina barn nu för tiden bor i...villket tyg är dom sydda i? Är det jersey?

    Kram Maria!

    SvaraRadera