Adjektiv: på avigan: ut och in; om ett klädesplagg som vrängts med insidan utåt.
Synonymer: vrängd

Dessutom en ordlek med mitt namn; Anna och sonens; Viggo!

söndag 23 maj 2010

Äntligen uppdatering!

Jorå, det blir en hel del sytt. Det är bara det att många grejer legat halvklara och inte helklara. Men nu så!
Först ut får bli min blus.

Har faktiskt varit klar i några veckor, men jag blev inte helt nöjd med den...

Mest nöjd med: Allt är gjort enligt instruktion så jag är nöjd på det sättet!

Mindre nöjd med: Tyget var lite för tjockt för modellen. Till att börja med blev den också extremt "pösig". Jag är ju ganska liten över axlar och byst, men har till det en rätt stor mage. Så jag försökte fixa till mönstret därefter. Resultatet blev alltså lite väl bylsigt. Men ikväll figursydde jag den lite i sidorna så nu känns den bättre.

Mönster: Burda

Tyg: Tyg.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar