Adjektiv: på avigan: ut och in; om ett klädesplagg som vrängts med insidan utåt.
Synonymer: vrängd

Dessutom en ordlek med mitt namn; Anna och sonens; Viggo!

söndag 2 maj 2010

Fordons-set


Tyget är ju faktiskt köpt på "order" från sonen. Så fort jag surfat in på mjukatyger.se så har han påtalat att han "lill ha lån" (vill ha sån).

Mest nöjd med: Färgkombinationerna blev finfina tycker jag!

Mindre nöjd med: Att tvillingsömmen längst ner på tröjan sprack när jag tog av den så jag fick sy om den. Visst blir tvillingsömmen stretchig, men just där det sprack var det "skarv" och några backstygn med maskinen. Kanske var det därför; att sömmen var för stum just där.

Mönster: Tröjmönster från senaste Ottobre: Sulo t-shirt. Byxor: egenhändigt justerat upp i storlek med utgång från ett mönster från förra Ottobre: Anis trikåbyxa.

Tyg: Fordonstyg och enfärgad trikå från mjukatyger.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar