Adjektiv: på avigan: ut och in; om ett klädesplagg som vrängts med insidan utåt.
Synonymer: vrängd

Dessutom en ordlek med mitt namn; Anna och sonens; Viggo!

måndag 5 april 2010

Stolt sömmerska!

Ja, det är jag just nu! Jag har sytt klart jeansen till sonen. Modellen är från Ottobre och kallas Huomio arbetsbyxa. Jag har dock gjort om en del; skippade blixtlåsen på bakfickorna och gjorde egna varianter av stickningarna på fickorna samt satte dit ett par söta dekorationsband med hundar. Eftersom tyget från de gamla jeansen inte räckte till linning fick jag ta ett nyinköpt jeanstyg till denna.



Detalj framficka:


Bakficka:


Insida linningen:



Uppmärksam person noterar väl att jag gjorde ett litet fel med hällorna. Glömde dem när jag sydda ihop inre och yttre linning; jag borde ha lagt dem emellan där, men nåja, ett litet skönhetsfel på insidan får jag bjuda på!

2 kommentarer: