Adjektiv: på avigan: ut och in; om ett klädesplagg som vrängts med insidan utåt.
Synonymer: vrängd

Dessutom en ordlek med mitt namn; Anna och sonens; Viggo!

onsdag 14 april 2010

Rosa jogging


ÄNTLIGEN!
Denna joggingdress var en av de första projektplanerna jag hade. Köpte tyg och mönster till denna någon gång i januari månad, men det har blivit liggande tills i helgen som nyss var. Sydde på namnlapparna idag och NU är den färdig!

Revärerna var lite trixiga... jag ville ha samma rosa collegetyg till dem och eftersom jag inte har någon snedslåvikare så fick det bli en annan lösning. Jag sydde ihop långa smala remsor som jag sedan vände till rätan. Därefter använde jag mitt spraylim (köpt hos Bibbis), limmade fast dem och sedan sydde med tvillingnålen två gånger. Det blev alltså fyra sömmar på varje revär. Här är en detaljbild:

Lite halvdan bild, men jag tror det ska synas om man klickar på bilden så syns det i större format. Jag är inte helt nöjd med dem, det var svårt att få dem exakt lika breda och sömmarna på samma avstånd från varandra, men det är ytterligare en sådan där detalj som jag tror inte märks "till vardags".

2 kommentarer:

  1. Vad du är produktiv och fint blir det :) Farmors gullunge kommer att bli så fin. Ett tips från svärmor...lägg ihop fram och bakstycket och skippa yttersömmen...du syr bara ihop byxbenet med en innersöm.

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Jag har en del mönster där man syr utan sidsöm också. Kram!//Anna

    SvaraRadera