Adjektiv: på avigan: ut och in; om ett klädesplagg som vrängts med insidan utåt.
Synonymer: vrängd

Dessutom en ordlek med mitt namn; Anna och sonens; Viggo!

söndag 25 april 2010

Nya Ottobre! Nytt tygpaket! Ny inspiration!

Först kom Ottobre och det med bland annat ett mönster på body. Jättebra! Jag VILL verkligen prova på att sy en body! Sagt och gjort, den är inte klar, men jag har varit stolt som en tupp så långt jag kommit hittills! Och tjatat på sambon hela kvällen så att han har fått lov att beundra min skapelse.

Sen kom ett tygpaket från Apidae/Sykompaniet. Lite udda tyger har inhandlats. Dels två olika färger av deras Belagd Nylon, grön och gul. Och dels Rain (tunnare galon känns det som) i orange och svart. De sistnämnda ska bli regnställ och sydväst åt sonen och av den belagda nylonen har jag fått till ett par överdragsbyxor. Det ska bli ett par till. Bild kommer.

Sen kom ett tygpaket till! Med fordonstyg från Mjukatyger.se i färgerna grönt med lila fordon och rosa med röda fordon. Dessutom enfärgad grön och lila trikå som matchar det grön-lila fordonstyget. Bodyn som är i skapandefas blir sydd i grön-lila fordonstyg med bebisrosa kantband. Kanonfint! (om man nu får säga det själv).

Just nu skulle jag önska att jag bodde i hus och kunde ägna fler timmar per kväll åt sömnaden! I en lyhörd lägenhet är det väl inte så där särdeles lämpligt att sy till kl 03.00. Å andra sidan är det väl tur det - det är ju en fördel att orka med jobbet och orka vara förälder på dagarna också!

Mest nöjd med: att ryggen inte längre känns lika ont - jag var rädd att sömnaden började ta ut sin rätt. Plus att jag är jätteglad åt att jag fortfarande känner att det är så OERHÖRT roligt att sy!

Mindre nöjd med: jo, jag har faktiskt sytt ihop en blus åt mig själv. Den är använd en gång, dock ej fotad ännu. Men... näe, den känns inte bra. Tyget var lite för styvt och tjockt för modellen. Dessutom försökte jag anpassa storleken till min lite småtjocka kropp, där allt lägger sig på mage och höfter. Bystparti och axlar är dock fortfarande i nästan samma storlek som annars. Den där anpassningen är jag inte HELT nöjd med. Måste kanske göra något åt det....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar