Adjektiv: på avigan: ut och in; om ett klädesplagg som vrängts med insidan utåt.
Synonymer: vrängd

Dessutom en ordlek med mitt namn; Anna och sonens; Viggo!

lördag 3 april 2010

Byxprojekt

Har fått ett ryck idag och plockat på vinden litegrann. Hittade en stor låda med lite gamla tyger och kläder tänkta att använda till sömnad. Dessutom fanns där MÅNGA mönster, de flesta dock alldeles för omoderna från slutet av 80 och början av 90-talet. Fann också en jacka jag sydde då som jag var omåttligt stolt över. Ja, jag blir riktigt stolt när jag ser den idag också, men herreminje... vilken modell. Pingvinärm och axlar breda som få. Får se till att fota och lägga upp den också.

Byxprojekt var rubriken, ja. Klippte ut ett mönster ur Ottobre på byxor som kallas "Huomio arbetsbyxor". Och började klippa ut dem ur ett gammalt par jeans! Recycling!



Dessutom letade jag äntligen rätt på min gamla docka; Pia! Sonen fick henne att leka med och hon blev så populär att hon satt i knäet vid kvällsvällingen. Hon är lite roligare än den andra dockan eftersom hennes kropp är mjuk och jag tänker mig sy lite plagg till henne framöver också. Att hon ser smått missbildad ut i ansiktet efter ca 30 år i kartong var inget sonen brydde sig om. Näspartiet är alldeles intryckt och hon ser nästan vindögd ut i vissa vinklar. Dock gjorde hon sig bra på kort rakt framifrån. Hon har på sig orginalkläderna, de hon kom i när jag fick henne.


Dockan Pia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar