Adjektiv: på avigan: ut och in; om ett klädesplagg som vrängts med insidan utåt.
Synonymer: vrängd

Dessutom en ordlek med mitt namn; Anna och sonens; Viggo!

tisdag 10 maj 2011

Baby-set


Ett set till en person jag faktiskt inte själv känner. Det är min mor och fars grannes dotter som blivit mamma; en tjej de lärt känna under hennes tonår och väg till vuxen. Ett rent beställningsjobb med andra ord.

Mest nöjd med: Kombinationen med brun velour och petrolblå trikå blev väldigt bra.

Mindre nöjd med: Västens blixtlås... det blev väldigt tjockt vid fickorna och svårt att få en riktigt snygg stickning intill blixtlåset. Att vändsy hela fodret gick jag bet på och fick därför handsy vid halsringning och blixtlås. Men det var mest frågan om ett tråkigt merjobb (hatar att handsy) och inget som påverkade resultatet i övrigt.

Mönster: Ottobre (västen har jag haft ett gott öga till länge, men sonen var något för stor för mönsterstorlekarna när det numret kom; nummer 1, 2010.)

Tyg: Elefanttyg från Znok Design, petrolfärgad trikå och brun velour från Kameleont Design.

1 kommentar:

  1. Kläderna var super fina! Kommer användas ofta. / Grannens dotter

    SvaraRadera