Adjektiv: på avigan: ut och in; om ett klädesplagg som vrängts med insidan utåt.
Synonymer: vrängd

Dessutom en ordlek med mitt namn; Anna och sonens; Viggo!

fredag 6 maj 2011

Återkomst

Jo, jag lever. Och jag syr. Ett set till en bekants bekant är nästan klart, men inte fotat. Manchesterbyxor till sonen är på gång.

Och en helt annan sak är också avklarad. Vår lilla dotter kom till världen den 11 april! BF har egentligen inte ens ägt rum i skrivande stund, det var den 11 maj. På grund av tidigare komplikationer skulle jag även denna gång få göra ett planerat snitt den 2 maj.

Men det tyckte inte vår lilla Tilde! 2775 gram och 46 cm lång när hon kom ut.
Vattnet gick på morgonen den 11 och sen blev det snitt den dagen istället. Hon är alltså två veckor prematur och vi fick vara kvar en vecka på BB (kändes som en eeeevighet) på grund av lite blodsockerproblem och sen gulsot. Men nu är hon fit for fight och växer som en (ganska liten) häst.

Livet som tvåbarnsförälder känns ovant, men ändå rätt naturligt och smidigt än så länge. Men på måndag återgår sambon till jobbet och då blir jag ensam med två barn på dagarna. Det ska nog gå bra. Storebror Viggo är jättegullig och än så länge har han inte visat några som helst svartsjuketendenser.

Ja, just, Tildes body, mössa och byxor i BB-paketet är oprövade; alldeles för stort än så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar