Adjektiv: på avigan: ut och in; om ett klädesplagg som vrängts med insidan utåt.
Synonymer: vrängd

Dessutom en ordlek med mitt namn; Anna och sonens; Viggo!

fredag 18 mars 2011

Amningskudde

Den amningskudde jag hade vid förra amningsperioden var en köpt med någon slags fyllning av "kulor". Den funkade, men jag fick alltid fylla upp med andra kuddar omkring och under den. Så, nu tänkte jag att jag skulle ha en kudde som var tjockare stoppad. Och också en som var lite mindre i formatet. Resultat:



Mest nöjd med: Faktiskt det mesta. Tyget är härligt också. För att jag inte ska behöva sitta och klämma fast kudden omkring mig med armbågarna så gjorde jag en remsa att sätta bakom ryggen så att kudden hålls på plats.

Mindre nöjd med: Möjligen fyllningen. Köpte ett antal av de billigaste innerkuddarna på Jysk och tog fyllningen ur dem. Fyllningen är lite "knölig" i sig själv. Men jag fyllde ju rätt rejält så jag tror inte "knöligheten" blir så påtaglig.

Mönster: Från Stoff och Stil

Tyg: Trikåtyg från Stoff och Stil. Detta är avtagbart på baksidan och innerkudden gjorde jag av ett vitt tunt trikåtyg som jag köpt på Tradera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar