Adjektiv: på avigan: ut och in; om ett klädesplagg som vrängts med insidan utåt.
Synonymer: vrängd

Dessutom en ordlek med mitt namn; Anna och sonens; Viggo!

fredag 17 september 2010

Mössor


Gjorde eget mönster på en ny modell á la strut till sonen. Blev riktigt nöjd med resultatet förutom sömmen längst ner i kanten som blev jättetrasslig på insidan. Nästa exemplar får ingen söm alls och denna får vara uppvikt.

Sambon gillade pusseltyget skarpt och bad om en egen mössa!

Men den fick bli i vanlig modell.

Mest nöjd med: att jag lyckades få till strutmodellen så bra på en gång.
Mindre nöjd med: som sagt: sömmen i nederkant.
Mönster:Eget
Tyg: pusseltyget: mjukatyger.se (om jag inte minns fel). Fodertyget: vitt trikåtyg som ärvts av svärmor.

1 kommentar:

  1. Jättefin! den undre mössan undrar jag om du har nåt mönster på, ser att du sytt med 4 "veck" uppepå... jag har som funderat hur man gör. Kul blogg, kikar tillbaka!

    Kramar från en annan sydåre!

    SvaraRadera