Adjektiv: på avigan: ut och in; om ett klädesplagg som vrängts med insidan utåt.
Synonymer: vrängd

Dessutom en ordlek med mitt namn; Anna och sonens; Viggo!

fredag 17 september 2010

Inredning för köket

Vi har verkligen behövt nya grytlappar i en hel evighet. Eftersom kök och vardagsrum sitter ihop i vårt hus så har jag gjort ett par grytlappar som matchar tidigare sytt kuddfodral.
Jag är dock något osäker på om dessa är tjocka nog (valde att bara ha ett lager med vaddering). Eventuellt blir de därför helt enkelt bara för "syns skull".

Håller också på med ytterligare ett par i brunt. Dessa får istället dubbel vaddering så kanske blir det de som får vara "brukslapparna".

Mest nöjd med: Att jag hade turen att ha ett gammalt kantband som kom till användning!
Mindre nöjd med: Det är svårt att få sömmen runt kantbandet att se lika fin ut på båda sidor... den sidan jag inte ser när jag syr - ja, där kommer det lite utanför ibland.
Mönster: Eget
Tyg: Ohlssons tyger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar