Adjektiv: på avigan: ut och in; om ett klädesplagg som vrängts med insidan utåt.
Synonymer: vrängd

Dessutom en ordlek med mitt namn; Anna och sonens; Viggo!

måndag 22 mars 2010

Trixig tröja


Den här tröjan har det gått troll i.
  1. Jag satte ett av axel-oken fel. Det fick jag fixa till genom att klippa av lite på det motsvarande och verkligen dra i det ena tyget för att få det rätt när jag sydde ihop.
  2. Jag sydde halsmudden med skarven mitt fram istället för bak - så då fick det bli ett litet sprund med en knapp.
  3. Jag sydde fast ena ärmen fel; genom att missa helt hur den skulle sitta i ärmhålet.
  4. Sen sydde jag fast ärmen åt fel "håll" så att sömmen hamnade på rätsidan av tröjan.
Trägen vinner! Och vad TRÖTT man kan bli på sig själv när man gör såhär.

Mönstret är från Ottobre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar