Adjektiv: på avigan: ut och in; om ett klädesplagg som vrängts med insidan utåt.
Synonymer: vrängd

Dessutom en ordlek med mitt namn; Anna och sonens; Viggo!

tisdag 16 mars 2010

Pyjamasresultat och projekt

Sonen ville direkt ha på sig sin nya pyjamas ikväll! Utan övertalning! Sanslöst. :)
Den var bra på längden, men kommer ändå inte räcka jättelänge visade det sig... tyget stretchar bara på en ledd (vilket jag funderade lite över igår när jag sydde ihop den) och den kommer ganska snart att bli för snäv i ärmarna.

Ikväll har jag dels sytt en liten ny igelkottmössa till dagmammans lilla barnbarn (som dessutom är vår granne; barnbarnet alltså). Fick beröm för mina kläder när jag lämnade i morse och tänkte att det kan vara en rolig present. Sen sydde jag också en ny hjärtmössa till Viggo; en lite längre modell så att den funkar bättre på huvudet.

Dessutom har jag klippt till mönster och tyg till ännu en tröja. Denna gång från Ottobre. Gör en lite rolig tygkombination denna gång; hoppas det blir bra!

Jag älskar verkligen denna återfunna hobby; det känns så produktivt och roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar