Adjektiv: på avigan: ut och in; om ett klädesplagg som vrängts med insidan utåt.
Synonymer: vrängd

Dessutom en ordlek med mitt namn; Anna och sonens; Viggo!

söndag 8 juli 2012

Sommartid

Jag går på sommartid. Sista veckan av semestern har börjat idag. Mycket har blivit gjort. Inte så mycket sömnad, mest målande av huset. Men lite har jag ändå hunnit med vad gäller min käraste hobby. Jag förundras över vilken kraft och energi det ger att skapa; att göra något med sina egna händer; att få se resultatet. Nåväl; här kommer de senaste alstren:

T-shirts till storebror och lillasyster.
 
Finfina tröjor i tyg från Kameleont Design. Och i ett mönster från Ottobre nr 3/2012.



Ett par tunna sommarshorts sydda av ett gammalt lakan! TYVÄRR var det något slags fel på modellen tror jag; sydde i lagom storlek, men de blev alldeles för trånga för sonen. De får sparas tills lillasyster blir stor nog om några år! Mönstret är också från Ottobre nr 3/2012.




Även mönstret till dessa fina bermudas hittade jag i Ottobre nr 3/2012. Sydde klart dem ikväll och fullkomligt ÄLSKAR dem själv. Trots många trixiga detaljer så blev de verkligen superfina! Istället för att som i beskrivningen ta ett och samma tyg valde jag att kombinera jeans med ett mörkbrunt twilltyg från gömmorna. Stuvbitarna var heller inte tillräckligt stora för att ensamma räcka till ett helt par. Visst blev det bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar