Adjektiv: på avigan: ut och in; om ett klädesplagg som vrängts med insidan utåt.
Synonymer: vrängd

Dessutom en ordlek med mitt namn; Anna och sonens; Viggo!

torsdag 14 juli 2011

Till Tilde


Visade sig att vi har dåligt med kortärmade bodys. Sonen är ju född i november och av naturliga skäl fanns inte många kortärmade att ärva för Tilde. Mitt i värsta sommarhettan satte jag därför igång att sy ett par kortärmade omlottbodys. Här är den första. Jag är superduperjättenöjd!!

Bakifrån:


Mest nöjd med: Allt, allt! Älskar ju tyget, kantade med trikå denna gång och det blev också superbra. Knapparna blev bra. Allt!!

Mindre nöjd med:nada, zero, ingenting!

Mönster: Från Ottobre nr 3/2011

Tyg: Skog från Kameleont Design/mjuka tyger

1 kommentar:

  1. Vad duktig du är! Jag önskar att jag och kantband kom överens....
    Jätte snyggt verkligen!
    /Bollen ;-)

    SvaraRadera