Adjektiv: på avigan: ut och in; om ett klädesplagg som vrängts med insidan utåt.
Synonymer: vrängd

Dessutom en ordlek med mitt namn; Anna och sonens; Viggo!

måndag 23 augusti 2010

Övergav det svarta projektet en stund

Sylusten försvinner när jag håller på med projekt som dessa tröttsamma mörkläggningsgardiner. Det är dock bara två kvar!

Som paus sydde jag istället en huvtröja av lite resttyger till sonen!

Av någon anledning kom inte ryggbilden med när jag laddade ner från kameran. Ryggen är helt i det grå tyget och mittstycket på huvan är gult (vilket väl syns längst upp på denna bild).

Mest nöjd med: Jag blev överraskat nöjd med färgkombinationen! Trodde det skulle se mer plottrigt ut. Blev också väldigt nöjd med huvan.

Mindre nöjd med: Att tygmärket med en liten hund som jag strök på fickan ramlade loss lite senare i monteringen. Trodde att det var ett stryka-på-märke, men det var tydligen inte det...

Mönster: Ottobre sista numret (presenteras i bild på s 8-9)

Tyg: Stuvbitar av collegetyger.

2 kommentarer: