Adjektiv: på avigan: ut och in; om ett klädesplagg som vrängts med insidan utåt.
Synonymer: vrängd

Dessutom en ordlek med mitt namn; Anna och sonens; Viggo!

söndag 4 juli 2010

Projekt ärmstrykbräda


Jag har fyndat!!! På vår vind av alla ställen! Jag har ett tag letat på webben efter en ärmstrykbräda, men inte hittat någon. Och så; där bland all skrot på vinden; där ligger den! En gammaldags ärmstrykbräda! Sambon trodde jag funnit en guldgömma och såg väldigt besviken och oförstående ut när jag visade upp mitt fynd. ;)

Dammig och äcklig, men stommen är ju det viktiga!
Nu ska den kläs om. Jag tar ett slags vaddtyg som jag köpt för många år sen när jag tänkte mig sy grytlappar (det bör ju tåla värme bra tänker jag!) och en gammal kökshandduk i linne som överdrag. Nu ska jag bara låna en häftpistol för att få fast det hela.

2 kommentarer:

  1. Svärmor har en häftpistol så det är bara att du hör av dig :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ah! Precis vad jag tänkte fråga, men kom på det direkt efter du gått idag! :)

    SvaraRadera